سه افکت جذاب فتوشاپ که در کمتر از 5 دقیقه اجرا میشوند!

ٌٌٌٌٌٌWelcome

تاریخ : جمعه 27 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

همانطور که میدانیم فتوشاپ مادر تمام نرم افزارهای ویرایش تصویر است.کمتر نرم افزای به اینهمه قابلیت و محبوبیت که فتوشاپ دارد دست پیدا میکند.یکی از تاثیرات وجود اینهمه ویژگی در یک  نرم افزار این است که برای آماتور ها سنگین و مشکل میشود.در اینجا سه افکت فتوشاپ هست که شما میتوانید در کمتر از 5 دقیقه انجام دهید  تا عکس های شما کمی زیباتر به نظر برسد.

سایه روشن زدن لبه

سایه روشن زدن لبه یکی از افکت های زیبا و جذاب فتوشاپ است.در حالیکه ممکن است وسواسی ها در مورد دسته بندی آن به عنوان یک افکت لبه ، بحث داشته باشند، این اثر قطعا” به کل عکس اعمال شده و میتواند نگاه را به سوی موضوع مورد نظر معطوف کند.چگونگی انجام آنرا اینجا میاوریم:

  • یک لایه جدید در بالای لایه عکس ایجاد کرده و با سیاه آنرا پر کنید.

  • ابزار marquee  بیضی شكل را انتخاب كرده و یك ناحیه انتخاب بزرگ را رسم كنید كه بیشتر عكس را بپوشاند . همینطور می توانید آنرا روی موضعی كه می خواهید همه توجه را جلب كند ، رسم كنید. كاستن از شفافیت لایه مشكی به دیدن انچه انجام می دهید كمك  میكند.
  • ناحیه انتخابی را از مراحل زیر بپوشانید:

Select  >modhfy >feather

مقدار pixel (نقطه) كه شما اینجا انتخاب می كنید بستگی زیادی به وضوح تصویری دارد كه شما روی آن كار می كنید .

با selection صحیح و لایه مشكی انتخاب شده دكمه ی delete  را بزنید. حال مد blend   لایه ی مشكی را تغییر دهید تا نور ملایم شود .اگر افكت خیلی زیاد است میتوانید با opacity   كار كنید تا رنگ آنرا كم كنید .

  • افكت كار گذاشته شد . اگر نیاز دارید كه تصویر را حركت دهید شما میتوانید تنظیمات نهایی را با حركت دادن لایه ی مشكی یا پیمایش آن به بالا انجام دهید .

افكت فتوشاپی polariod (شیمیایی )

یك افكت بسیار رایج و بسیار آسان كه در لحظه( با این فرض كه عكسی را كه می خواهید روی آن كار كنید در فتوشاپ باز نگه دارید )  انجام میشود ، اینجا مراحلی كه شما برای بدست آوردن افكت polariod در فتوشاپ نیاز دارید بگذرانید را ، می آوریم :

  • Alt را پایین نگه داشته و روی لایه ی بك گراند در پالت لایه ها دابل كلیك كنید ، این كار باید قفل لایه را بر دارد .حال كلید كنترل را نگه داشته و روی آیكون New layer  در پالت لایه ها كلیك كنید . این كار یك لایه  جدید پایین لایه ی جاری ایجاد خواهد كرد .

  • همزمان با انتخاب لایه ی عكس ، ctrl+t  را بزنید تا ابزار free transform (تغییر شكل آزاد ) فعال شود .Shift  و Alt  را پایین نگه داشته و سپس به داخل یكی از گوشه ها كلیك و درگ كنید ، به نحوی كه میخواهید عكس را كوچك كنید. شما همچنین میتوانید برخی قسمتهای عكس را ببرید تا آن را یك دایره كنید و بچرخانید تا كمی واقع گرایانه شود .

  • روی لایه ی  عكس دابل كلیك كنید در دیالوگ باكس Layer Styles كه باز می شود ، Drop Shadow و Stroke را چك بزنید ، Stroke را به Inside تغییر داده و width آن را كم كنید تا یك حاشیه ی زیبا در طول لبه ها بدست آورید .

  • حال كلید Ctrl را نگه داشته و روی Layer Thumbnail  از لایه ی عكس كلیك كنید تا انرا بعنوان یك  selection  لود كنید.
  • به مسیر selection> trantorm selection  بروید.
  • كلید Alt +shift  را نگه دارید در حالی كه به درون یکی از دستگیره داخلی گوشه درگ می كنید.
  • ناحیه انتخاب شده را همانطور كه هست بگذارید و روی ایكون layar mask  در پالت لایه ها كلیك كنید .شما توجه خواهید كرد كه محیط خارجی سلكشن پنهان شده است.
  • شما حالا می توانید روی ماسك لایه انواع مختلف تغییرات شكل ،قلم مو  و فیلتر را بیافزایید تا انواع مختلف حاشیه ها را بدست اورید. بعنوان مثال ، روی ماسك لایه كلیك كنید و ابزار  brush   (قلم مو) را بگیرید. یكی  از برس های طبیعی یا افكت خاص را انتخاب كنید.
  • به عنوان رنگ پیش زمینه با سفید شروع به رنگ کردن روی قسمتهای سیاه لایه ماسک کنید.

خواهید دید که قسمت های  مخفی عکس خود را آشکار میکنند هرچند به صورت ضربات قلم مو

به صورت انتخابی میتوانید پس زمینه های مرسوم یا گرادیان ها را به لایه زیرین اضافه کنید، یک نوار سفید اضافی به پایین صفحه بیافزایید. پیش از تغییرات مرحله 2 ، برخی متون یا هرچه درست به نظر میرسد اضافه کنید.همچنین بیش از یک عکس را روی هم قرار دهید و مراحل فوق را دنبال کنید تا یک آمیزش رنگ ملایم بدست آید.

لبه های ملایم

شما با استفاده از فتوشاپ قادرید سریع و آسان برای عکس های خود حاشیه های ملایم ایجاد کنید. به این صورت :

Alt  بعلاوه دابل کلیک روی لایه پس زمینه (عکس) برای باز کردن قفل آن . سپس  ctrl بعلاوه کلیک روی دکمه  new layer از پالت لایه ها برای ایجاد یک لایه جدید زیر لایه عکس. این لایه تازه ایجاد شده را با سفید پر کنید.

* حال دکمه کنترل را نگه داشته و روی thumbnail  لایه از لایه عکس کلیک کنید تا سلکت شود. از مسیر                                     Select > transform  selection

دکمه shift  ,  alt    را نگه داشته ، همزمان  یکی از دستگیره های داخلی گوشه را درگ کنید.

  • سلکشن را همانطور که هست رها کنید و روی آیکون ماسک لایه در پالت لایه ها کلیک کنید.خواهید دید که ناحیه بیرون منطقه انتخابی مخفی شده است.
  • حالا شما میتوانید انواع مختلفی از تغییرات ، قلم مو ها، فیلترهای روی ماسک لایه برای دست یافتن به انواع مختلف لبه ها را اضافه کنید. بعنوان یک مثال ، روی ماسک لایه کلیک کنید و ابزار brush   را بگیرید . یکی از قلم موهای معمولی یا افکت خاص را انتخاب کنید.
  • با رنگ سفید بعنوان رنگ پیش زمینه شروع به رنگ کردن روی قسمتهای مشکی ماسک لایه کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات فتوشاپ

آخرین مطالب

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 48739
بازدید دیروز : 39156
بازدید هفته : 48739
بازدید ماه : 4181487
بازدید کل : 1582054181
تعداد مطالب : 405
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 487